Canis Lupus

Συνεχίζοντας τη σειρά των παρουσιάσεων οχημάτων πολλαπλών ρόλων, περνάμε, μετά τα Jeep JK και KK, σε μια άλλη “σχολή”, αυτή των σύγχρονων pickups ή, αν προτιμάτε τους αμερικάνικους όρους, minitrucks ή σκέτο trucks. Το πρώτο στη σειρά των παρουσιάσεων δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το διασημότερο “σκυλί” στο είδος, το Toyota Hilux.

Διπλή προσωπικότητα??

Το Hilux είναι το δεύτερο όχημα σε διαθέσιμες μετατροπές και εκτός δρόμου upgrades στον δυτικό, “ανεπτυγμένο” κόσμο, μετά το Jeep TJ και μπροστά από το Land Rover Defender. Tο TJ όμως ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε όχημα εργασίας εκτός δυτικού κόσμου, ούτε ποτέ το προσπάθησε. Η Land Rover επίσης, εδώ και δύο σχεδόν δεκαετίες, έχει χάσει τη θέση που κάποτε είχε στις αγορές της Αφρικής και της Ασίας, στοχεύοντας κυρίως στις δυτικές αγορές πολυτελών 4Χ4 και αδιαφορώντας για το δίκτυο της στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και για την εξέλιξη αξιόπιστων και σύγχρονων οχημάτων εργασίας. Σε αντίθεση με τα παραπάνω, το Hilux μαζί με τα Land Cruiser αποτελεί σταθερά το πρώτο σε πωλήσεις τετρακίνητο όχημα σε ολόκληρο τον αναπτυσσόμενο κόσμο, στις χώρες με χαμηλό ποσοστό ασφαλτόστρωσης, σαν όχημα εργασίας. Αυτό οφείλεται τόσο στα χαρακτηριστικά του μοντέλου όσο και στην πολύ προσεκτική εξάπλωση και κάλυψη του δικτύου αντιπροσώπων και συνεργείων της Toyota σ’ αυτές τις χώρες. Με άλλα λόγια, όποιος χρησιμοποιεί Hilux σε τριτοκοσμικές χώρες (εργοτάξια, δ.υπηρεσίες, ταξιδιώτες κλπ) είναι αφενός λιγότερο πιθανό να πάθει οποιαδήποτε βλάβη, λόγω της εκνευριστικής αξιοπιστίας του μοντέλου και αφετέρου, αν τελικά πάθει βλάβη, είναι περισσότερο πιθανό να βρει στην περιοχή που βρίσκεται κάποιον dealer της Toyota για να φροντίσει την αποκατάσταση.

IFS

Οι δύο τελευταίες γενιές του Hilux δεν διαθέτουν πλέον τον άκαμπτο εμπρός άξονα των 8 ιντσών, που υπήρξε από τις βασικές αιτίες της δημοτικότητας των προηγούμενων μοντέλων (ο μπροστινός “8άρης” είναι σήμερα από τους δημοφιλέστερους άκαμπτους για αγωνιστικά concept, λόγω του κορυφαίου λόγου αντοχής/βάρους και των πολλών διαθέσιμων aftermarket αναβαθμίσεων). Στη θέση του άκαμπτου άξονα υπάρχει πλέον IFS, μειώνοντας τις προοπτικές του οχήματος εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα φέρνοντας την άνεση και την οδική συμπεριφορά σε άλλο επίπεδο, σε σχέση με τον “σουστάτο” άξονα.

Η πρώτη γενιά του IFS ήταν 7.5 ιντσών, και σε όσα μοντέλα της Toyota τοποθετήθηκε, δημιούργησε σκιές στην φήμη τους περί αξιοπιστίας. Όλο το σύστημα, το διαφορικό, τα ημιαξόνια, οι μπιλιοφόροι ήταν λιγότερο ανθεκτικά από τα οχήματα στα οποία τοποθετούντο. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες… Η τελευταία γενιά Hilux και το LC120 φοράνε 8άρι IFS, με διαστάσεις διαφορικού, ημιαξονίων και μπιλιοφόρων αντίστοιχες με του 8άρη άξονα, και οι αναφορές για ζημιές έχουν εξαφανιστεί. Μόνο το Nissan Titan και τα fullsize αμερικάνικα pickup διαθέτουν IFS με αντίστοιχη αντοχή.

Πίσω συναντάμε τον κλασσικό 8άρη άκαμπτο άξονα σε φύλλα σούστας, ενώ η τετρακίνηση είναι κατ’ επιλογή, με τα αργά λίγο πιο “αργά” από των LC, στην περιοχή του 2,6:1. Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1180 κιλά, ανάλογα πάντα με την έκδοση. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι δύο, πετρελαίου: ένας 2.5 και ένας 3.0. Είναι και οι δύο D4D, common rail, και η απόδοση τους είναι 120 και 171 ίπποι αντίστοιχα, με δυνατότητα εργοστασιακής αναβάθμισης σε 150 ίππους για τον 2.5 και 197 για τον 3.0. Ο 2.5 είναι εξαιρετικά οικονομικός κατεβάζοντας το κόστος χρήσης για όποιον δεν επιλέξει την επιπλέον δύναμη του 3.0. Και οι δύο κινητήρες αποτελούν πρότυπα αξιοπιστίας και μακροζωίας (τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων: http://www.toyota.gr/Images/Hilux_specs_tcm273-544793.pdf)

Εσωτερικό

Το “φορτηγίσιο” σαλόνι των παλιότερων Hilux ανήκει στο παρελθόν. Το εσωτερικό του καινούργιου μοντέλου είναι λιτό, όπως πρέπει να είναι, με πολύ ευχάριστο και σύγχρονο σχεδιασμό και υλικά που υπόσχονται (σύμφωνα με την εταιρεία) να παραμείνουν καινούργια ακόμα και με τη χειρότερη μεταχείριση. Δεν συναντάμε τα “χλιδάτα” στοιχεία του Navara, ούτε τις desing πινελιές του L200, το σαλόνι του Hilux είναι σοβαρό και ποιοτικό. Οι τριγμοί απουσιάζουν εντελώς, ενώ η άνεση και η ηχομόνωση έχουν προσεχθεί σε βαθμό που το “φορτηγό” ταξιδεύει τουλάχιστον το ίδιο άνετα με ένα 90άρι LC, για να μην πούμε με 120άρι!! Το τεράστιο μεταξόνιο βοηθάει σ’ αυτό (όπως και στη ρυμούλκηση μεγάλων φορτίων), δίνοντας του καταπληκτική ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο.

Εκτός δρόμου?

Από τους παγετώνες στην Ισλανδία,

…μέχρι την έρημο simson στην Αυστραλία, τα Hilux χρησιμοποιούνται σε κάθε είδους συνθήκες και έδαφος. Όσοι τα χρησιμοποιούν, “πίνουν νερό στο όνομα τους”, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που τα χαρακτηρίζουν τα πλέον αξιόπιστα σύγχρονα τετρακίνητα. Καλύτερα να είμαστε λίγο επιφυλακτικοί απένταντι σε τέτοιες μεγαλοστομίες, οποιοδήποτε όχημα και αν αφορούν, η φήμη του πάντως είναι καλή.

Αυτό για το οποίο έχει σχεδιαστεί είναι η μεταφορά και ρυμούλκηση φορτίων και ανθρώπων σε κάθε είδους δρόμο, όσο κακός κι’ αν είναι, και είναι σχεδιασμένο για να το κάνει αυτό αδιαμαρτύρητα για πολλά χρόνια. Δεν είναι φτιαγμένο για να κινείται εκτός δρόμου, και σε καμία περίπτωση δεν προσφέρεται για extreme ασκήσεις αδρεναλίνης, τομέα στον οποίο ούτε τα Cruiser δεν είναι στα καλύτερα τους (περισσότερα για το θέμα στο http://www.nomad.gr/landcruiser90120-1.html). Ο σχεδιασμός της ανάρτησης, το μέγεθος και οι γωνίες του αμαξώματος του Hilux το καθιστούν απλά ακατάλληλο για ακραίες εκτός δρόμου καταστάσεις.

Από την άλλη, στον ρόλο του “εργάτη” το θεωρώ πραγματικά εξαιρετικό, με το επιπλέον στοιχείο της άνεσης στο ταξίδι (χαρακτηριστικό της τελευταίας γενιάς όλων των pickup), να προστίθεται στα υπόλοιπα στοιχεία της αξιοπιστίας, του μεγάλου ωφέλιμου φορτίου και της οικονομίας. Με άλλα λόγια, δεν είναι “σκυλί για μάχη”, είναι “σκυλί για φόρτωμα”, και σαν τέτοιο δεν τα πάει και άσχημα.

…σίγουρα πάντως δεν είναι κακομαθημένο σκυλάκι για το σαλόνι!

Mike Miskis


30 Comments to “Canis Lupus”:
  1. Παναγιώτης says:

    Θα μπορέσει ν’ ανέβει στο Hindu Kush;

  2. Dinos says:

    Panos, εσχάτως είσαι “glenti”!

  3. Mike Miskis says:

    Γλέντι ο Πάνος?? Πάει, χάλασε ο κόσμος…

  4. Παναγιώτης says:

    Dinos ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! 😀

  5. Νίκος says:

    Ρε, να πλένετε το στόμα σας όταν μιλάτε για τον Πάνο! Ο Πάνος είναι Ηρεμία, Ψυχική Γαλήνη και Ισσοροπία, αλλά άμα θέλει είναι και Γλέντι, είναι Γιορτή, είναι Ενέργεια!
    Ο Πάνος, αν ανέβαινε με το LC το Hindu Kush θα το έσπαγε (γιατί θα έβαζε το μπροστινό ARB με στριμμένους τροχούς), και αντί να γυρίσει πίσω θα συνέχιζε με τα πόδια να βάλει το σημαιάκι των Nomad στην κορυφή του!
    Ταβερνιάρηηη!! Μία γύρα τσίπουρα σε όλους, στην Υγειά του Πάνου!

  6. Παναγιώτης says:

    Νίκο ευχαριστώ για το εγκώμιο αλλά δηλώνω επίσημα ότι το κουμπί του μπροστινού ARB το κόλλησα με logo στο off… 😕

  7. Musashi says:

    Παρ’ολα αυτά το μπροστινό μπλοκέ του site μας που έφτιαξε με τα χεράκια του το Filaraki και είναι κολλημένο με ηλεκτροκόληση αυτόν τον μήνα έσπασε κάθε ρεκορ Bandwidth και έφτασε στα 40Gb χωρίς να έχει τελειώσει ό μήνας και με προηγούμενο ρεκόρ τον Μάϊο στα 28Gb που ήταν διπλάσιο από το προηγούμενο του Ιανουαρίου. Thanx.
    PS. Χρειαζόμαστε μιά διαβίωση ή μου φαίνεται???

  8. Mike Miskis says:

    teras το site μας!!!

    Μια διαβίωση, ένα φαράγγι, ένα ταξίδι στο Hindu Kush (άντε, και με μια Λιβύη βολεύομαι), ένα κοντέϊνερ με 100ευρα, τη Κάρλα Μπρούνι να κάνει σπότινγκ… γενικά χρειαζόμαστε μερικά πραγματάκια.

    Έχουμε και μια εκκρεμότητα με κάποιο δώρο, http://www.nomad.gr/news/?p=5195 για όσους δεν το έχουν φροντίσει ακόμα (οι περισσότεροι είναι κύριοι, ήδη το τακτοποίησαν). Τελειώνετε!!

  9. Musashi says:

    Εμείς δώσαμε;

  10. Νίκος says:

    Εγώ δεν είμαι κύριος. Είμαι κυρία. Στο σαλόνι. Στο off road είμαι #@$%&* (τα κάνω όλα) και στη κουζίνα είμαι σεφ (αν πρόκειται για μακαρόνια, κονσέρβες όλων των τύπων, αυγά μάτια, πατάτες τηγανητές, φιλέ μινιόν με σως αλα μπουργκινιόν σωταρισμένα με κολίανδρο και σαφράν…).
    Η οφειλή μου προς τους μελλοντικούς νεόνυμφους (ας πρόσεχαν) θα εξοφληθεί είτε αύριο, είτε μετά από μία εβδομάδα, καθώς θα λείψω από αύριο μέχρι το άλλο Σάββατο για ιστιοπλοΐα στις Κυκλάδες.

  11. Ανδρέας says:

    Aσχετο!! αλλα ο Ιακωβος ζει??

  12. Mike Miskis says:

    Ο Ιάκωβος ζει, και είναι και “κύριος”.

    Νίκο, άλλη φορά να μη χαλάς τα δυναμόμετρα των ανθρώπων, το ψωμάκι τους βγάζουν. Τα έμαθα τα νέα πρωί-πρωί… Αν μπορέσεις τακτοποίησε τα σχετικά με το δώρο αύριο, γιατί από βδομάδα λέμε να το στείλουμε.
    Το ίδιο ισχύει και για τους τρείς από την ομάδα που ακόμα κάνουν το παγώνι – αν βέβαια έχετε σκοπό να ασχοληθήτε με το δώρο του ανθρώπου.

    Μιχάλη το αν έδωσες, μόνο εσύ το ξέρεις (και ο Πάνος που ελέγχει το λογαριασμό).

  13. Musashi says:

    1.Τότε πως ξέρεις filaraki ότι άλλοι δεν έδωσαν; 2.και άν ήξερα θα ρωτούσα;

  14. Νίκος says:

    Mike, εγώ φταίω άμα έχουν ψοφίμια δυναμόμετρα? Το μοτέρ μου είναι του 1974… Το αυτοκίνητό μου είναι του 1977…
    Θα προσπαθήσω να τακτοποιήσω σήμερα το δώρο.
    Και περιμένω να δω τι θα απαντήσεις στο Musashi… xaxaxa!
    Αυτός ο αλητήριος ο Χατζηιορδάνογλου, αλώνιζε κάπου στη Μύκονο πριν από κανένα 3βδόμαδο… Λέτε να γύρισε, ή πήρε υπηκοότητα?

  15. Mike Miskis says:

    Musashako, “the Nose” knows…

  16. Νίκος says:

    Γειά σου ρε Mike με το “Nose” σου!… Κάπελαααα, μια γύρα υποβρύχια σε όλους στη Υγειά του Mike του Nose!!…

  17. Mike Miskis says:

    …στγέϊντζ… βέγι στγέίντζ….

  18. Mike Miskis says:

    …κι’επειδή φιλαράκια μου το αρχικό αντικείμενο αυτού του post αφορούσε… trucks, να σας πω ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχω κάνει τρελοέρευνα αγοράς. Δεν τα εχω δει όλα, έχω δει μόνο αυτά που με ενδιαφέρουν.

    Η έκπληξη είναι το Ford!!! Γουρουνοκατασκευή γενικά, μια ματιά στον θηριώδη πίσω 9-inch αρκεί, και το μόνο με ατέρμονα αντί κρεμαγιέρας. Όλο το truck είναι πολύ-πολύ δεμένο και αν κρίνω από το προσωπικό μας αρχείο για τα επαγγελματικά Ford (30+ χρόνια καθημερινής χρήσης, συνήθως φορτωμένα πάνω από το μέγιστο ωφέλιμο, 0% ακινητοποιήσεις από βλάβη) πρέπει να είναι όντως σκυλί.

    Γενικά και τα τρία που οδήγησα (Nissan, Toyota, Ford) πάνε σφαίρα και είναι πολύ αθόρυβα. Φοβεροί οι diesel σε αίσθηση και τράβηγμα. Για off road ούτε να το συζητάμε βέβαια, ντεν γίνεται καρντιά μου με τέτοιες γωνίες να βγκείς από το ντρόμο, κάτσε στο ντρόμο σου λέω!!

  19. Q says:

    Το Mitsubishi θα το δεις ή το έχεις απορρίψει για κάποιο λόγο?

  20. Mike Miskis says:

    Θα το δω, απλά επειδή μου αρέσει πολύ το άφησα τελευταίο για να έχω “εικόνα” από τον ανταγωνισμό όταν το δω.

    Για το Ίστρια φυσικά και ενδιαφέρομαι!! Όχι όμως φέτος, θέλω να απολαύσω το Ελληνικό αγωνιστικό πρόγραμμα και το ΤΑΤ’09, αν είμαστε καλά.

  21. Ανδρέας says:

    Το δωρο απο που θα το παρουμε ?Αν το παρουμε απο τον γνωστο να μιλησω με το φιλαρακι και να το τακτοποιησω απο εκει γιατι σε καμια περιπτωση δεν προλαβαινω να παω τραπεζα.

  22. Mike Miskis says:

    Το δώρο θα το πάρει ο Μιχάλης, για να μην έχουμε τα μεταφορικά από Αθήνα. Τη Πέμπτη (μεθαύριο) είπαμε με τον Ντινάρα να βρεθούμε για μπύρα, οπότε αν μπορέσεις και έρθεις το κανονίζεις επιτόπου. Πες και στα παιδιά ότι θα βρεθούμε μεθαύριο, αν μπορούν.

    Q, Toyota uber alles: Το Mitsubishi 2.5TD δυστυχώς έχει τα ίδια reports για τουρμπίνες που σπάνε και για έμβολα που καρφώνονται στο μπλοκ με το Navara. 2.5TD. Απίστευτο, από μια εταιρεία που οι βενζινοκινητήρες της είναι πραγματικά αθάνατοι.

  23. Mike Miskis says:

    Είναι εντυπωσιακό πόσο αλλάζουν τα δεδομένα αν δεις το θέμα σαν εν δυνάμει αγοραστής:

    Στη θεωρία, Ford Nissan και Mitsubishi είναι πιο εντυπωσιακά από το Toy. Και πάντα οι διπλοκάμπινες εκδόσεις, με φουλ έξτρα…

    Στην πράξη τώρα (όπως βλέπω εγώ το θέμα): Οι λόγοι για να αγοράσεις ένα τέτοιο πράγμα είναι 1.Αξιοπιστία 2.Ικανότητα μεταφοράς φορτίου 3.Οικονομία σε αγορά, καύσιμο και χρήση 4.Χαρακτήρας εργαλείου. οπότε…

    1.Γιατί να το πάρεις πουσαρισμένο, με μικρότερη αποδεδειγμένα αξιοπιστία σε μοτέρ, διαφορικά, σαζμάν κλπ? 2.Γιατί να πάρεις διπλοκάμπινο, αφού τα extracab έχουν μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης? 3. Γιατί να “τα χώσεις” για εξοπλισμό, χάνοντας τον στόχο της οικονομίας? 4.Τι νόημα έχουν τα φουλ έξτρα σε ένα φορτηγό, αφού το γουστάρεις για τον σκληρό χαρακτήρα του? Έστι κι’αλλιώς η άνεση στο ταξίδι είναι ίδια, και είναι κορυφαία σε όλες τις εκδόσεις.

    Γουστάρω με τρέλα Τογιοτάρα extracab, με σιδερένιες ζάντες, χειροκίνητο σαζμάν, να καίει 8 λίτρα στα 100 και να χωράει στη καρότσα όλον τον εξοπλισμό της ομάδας για το ΤΑΤ!!! Αλλιως ρε μεγάλε, πάρε FJ Cruiser με 250 άλογα, τι τα θες τα φορτηγά??

    … όσο για την εκδοχή του “μτχ” που λέγαμε με τον Αντρίκο, δε με φτιάχνει ρε φιλαράκι…

    Στέλιο, το dolly είναι η φτηνή λύση αντί για τρέϊλερ, αλλά δε λέει, θα στα πω από κοντά.

  24. Παναγιώτης says:

    8 λίτρα τα 100; 😕

  25. Mike Miskis says:

    Το καινούργιο μοτέρ (2.5 D4D) καίει πολύ λίγο. Εδώ το 3.0 και μπορεί να πέσει στα 10-11 όπως ξέρεις.

  26. Παναγιώτης says:

    Με τη χρήση που το περιμένει (τράβηγμα τρέιλερ, φόρτωμα, γρήγορος ρυθμός στην εθνική) δε το βλέπω να πέφτει κάτω από τα 12 μέση ετήσια κατανάλωση…τώρα που το ξανασκέφτομαι μήπως λέω λίγα;
    Ο κινητήρας τι νούμερα αποδίδει;

  27. Mike Miskis says:

    Κάτσε να δούμε, γιατί με τα νομικά είναι λίγο μπέρδεμα, όπως όλοι όσοι ζούμε σ’αυτό το παραδεισένιο κράτος γνωρίζουμε… Επειδή θα είναι φορτηγό της εταιρείας, θα πρέπει να έχει δελτία αποστολής για ότι υπάρχει στον χώρο αποσκευών, το hard top είναι παράνομο, και άλλες πολλές τέτοιες αηδίες!!

    …άσε που πονάει η ψυχή μου να αποχωριστούμε το wranglerάκι…

    Αν το αποφασίσουμε, τότε βλέπουμε αν θα πάμε σε 2.5 ή σε 3.0, με πόσες πόρτες κλπ… πάντως σίγουρα θα “παιχτεί” σε Toyota ή Ford λόγω προσωπικής εμπειρίας από τις δύο.

  28. Mike Miskis says:

    …κι’ενώ εσείς φιλαράκια μου έχετε λιώσει στις παραλίες (ελπίζω η θέα να είναι super!!) εδώ στην άδεια Αθήνα είναι η καλύτερη εποχή για έρευνα αγοράς (δεν υπάρχει και τίποτα άλλο να κάνεις…).

    Γενικά, αυτή η κατηγορία ήταν για μένα αποκάλυψη. Πολύ δυνατά οχήματα, πολύ “βιομηχανικά”. Η φήμη των κινητήρων της Isuzu με έκανε να δω και το καινούργιο D-Max. Αυτό είναι άρμα, στην κυριολεξία. Τρομερό δέσιμο, πολλή δύναμη, ατσάλινη καδένα στους εκκεντροφόρους αντί για ελαστικό ιμάντα, πολύ ποιοτικό εσωτερικό, και 6000 κιλά βάρος συρμού, περίπου 1000 παραπάνω από το toyota, πιστοποιημένα από το εργοστάσιο σε ταμπέλα στο πλαίσιο του οχήματος, όχι από τον εισαγωγέα. Πάρα πολύ καλό!!

    Για να δούμε, θ’αποφασίσουμε με τη καρδιά (JK Unlimited), με τη λογική (truck) ή με την… Άννα (TJ)??

  29. Νίκος says:

    Άννα δείξε πυγμή και επέβαλε την άποψή σου! Που θα τον πηγαίνουμε μετά αυτόν με τα μακρυνάρια που θέλει να πάρει?
    Εγώ προσωπικά εδώ και 5 χρόνια επιλέγω με 2 κριτήρια: 1) Τον Παραλογισμό και 2) Την @#$%&* (δε λέγεται αυτό, δεν είναι πρέπον, αλλά σημαίνει πόρωση, αρρώστεια, επιθυμία, κόλλημα…). Και το αποτέλεσμα της επιλογής είναι 1 και μοναδικό: CJ για πάντα! Πάντα και καλύτερο, πάντα με κάτι βελτιωμένο…
    Mike, έλα στα ίσια σου και μην κάνεις τρέλλες… Επέλεξε ΤΡΕΛΛΑ!
    Και άμα επιμένεις, πάρε και ένα D-Max 3.0, να υπάρχει, μου φαίνεται ότι είναι το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο στην κατηγορία του.
    Γειά μας!

  30. Mike Miskis says:

    Νίκο, στη ζωή μας πρέπει να κυριαρχεί πάντα η λογική και ποτέ η παρόρμηση . Δες για παράδειγμα εμένα, ένα teras λογικής.

    Άντε γειά μας!

You must be logged in to post a comment.