Τρανσυλβανία 2006 – στατιστικά & εντυπώσεις

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ-ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

Υγιεινή

Δεν παρουσιάστηκε κανένα σοβαρό προβλήμα υγείας, σε κάποιο από τα μέλη της ομάδας. Κανένα πρόβλημα με την τοπική κουζίνα. Οι συνθήκες υγιεινής στην Τρανσυλβανία ήταν καλές (με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις και με δεδομένη την παλαιότητα των κτιρίων). Φυσικά όλοι ήταν ιδιαίτερα προσεκτικοί, πράγμα που σίγουρα συντέλεσε στην απουσία προβλημάτων. Η καθαριότητα στα gas stations σε όλο το δρόμο ήταν ανώτερη από των αντίστοιχων Ελληνικών.

Ασφάλεια

Στο εθνικό δίκτυο της Βουλγαρίας δεν είχαμε κανένα αρνητικό περιστατικό. Δεν αφήσαμε τα οχήματα αφύλακτα, αλλά δεν αντιληφθήκαμε σε καμία περίπτωση την πρόθεση δημιουργίας προβλημάτων, από κανέναν. Στην Τρανσυλβανία δεν τίθεται θέμα. Εξαιρετικά φιλικοί οι κάτοικοι, πραγματικά μας έκαναν να νιώσουμε πολύ άνετα. Στο Βουκουρέστι οι οικοδεσπότες μας φρόντισαν με το παραπάνω για την ασφάλεια των φορτωμένων οχημάτων. Τι περισσότερο μπορεί να ζητήσει κανείς από έναν οπλισμένο φρουρό, όλη τη νύκτα, δίπλα στα παρκαρισμένα οχήματα;…

Τοπικές Αρχές

Στα σύνορα Ελλάδας – Βουλγαρίας και Βουλγαρίας – Ρουμανίας οι διατυπώσεις και οι έλεγχοι κράτησαν το ελάχιστο δυνατό. Απολύτως κανένα πρόβλημα, απλά χρειάστηκε λίγη υπομονή, λόγω του μεγέθους της ομάδας. Το πιο ενοχλητικό στοιχείο ολόκληρου του ταξιδιού ήταν οι συνεχείς έλεγχοι σε μπλόκα, στο εθνικό δίκτυο της Βουλγαρίας, όπου οι τοπικοί αστυνομικοί ζητούσαν με θράσος τσιγάρα και ψιλά, για να μας αφήσουν να φύγουμε, χωρίς να υπάρχει παράβαση. Δεν δίνουν ρέστα, οπότε τα μικρά χαρτονομίσματα είναι απαραίτητα. Πραγματικά άθλια εικόνα, συμπληρώνει την ούτως ή άλλως μίζερη εικόνα της Βουλγαρίας. Στη Ρουμανία δεν είχαμε κανένα αντίστοιχο περιστατικό.

Οχήματα

Ακολουθούν στοιχεία από τον οδηγό του κάθε οχήματος ξεχωριστά. Σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι η σχολαστική προετοιμασία μας προστάτεψε από πολλά προβλήματα, γιατί τα οχήματα καταπονήθηκαν πολύ, και με πολύ φορτίο. Οι ζημιές και οι φθορές που παρουσιάστηκαν ήταν μέσα στα πλάισια του αποδεκτού, με δεδομένη την καταπόνηση.

  • Suzuki Jimny (το λευκό) – Παναγιώτης Μαρκολέφας
    • ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: 65.000
    • ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: 3.500
    • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: 12,02 lt/100km
    • ΜΕΣΟ ΦΟΡΤΙΟ: 300kg (ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ > 350kg)
    • ΦΘΟΡΕΣ: ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΠΙΣΩ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΤΡΟΧΟΥ
    • ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ:
      Με δεδομένο το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου και τον όχι ταξιδιωτικό προορισμό του είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι σχετικά άνετο χωρίς πολλούς θορύβους. Με τους 2 επιβάτες και το φορτίο στην περιοχή των 300 κιλών συνολικά διατηρεί, τηρουμένων των αναλογιών, επαρκές επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας. Στο Τρανσυλβανικό τεραίν με την συμβολή των εξαιρετικών FEDIMA EXTREME (205/70 15) η διατήρηση του ελέγχου ήταν σχετικά εύκολη. Για πρώτη φορά και παρά το οριακό προς τα πάνω φορτίο δεν αντιμετωπίσαμε την έλλειψη ισχύος που είναι πανταχού παρούσα στο ελληνικό έδαφος. Η χρήση της 2ης κοντής σχέσης ήταν ευχάριστη έκπληξη και φυσικά η εξήγηση βρίσκεται στο απίστευτα γλιστερή και όχι βαθιά λάσπη. Αξεπέραστα βέβαια παρέμειναν τα βαθιά εμπόδια (ροδιές, βούρκος). Σε γενικές γραμμές το Jimny ανταποκρίθηκε αδιαμαρτύρητα στην περίεργη αποστολή που του ανατέθηκε για μια ακόμα φορά.
  • Suzuki Jimny (το κόκκινο) – Βασίλης Χριστοδούλου
    • ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: 2500 (από Βόλο)
    • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: 9,5lt/100km
    • ΜΕΣΟ ΦΟΡΤΙΟ: 250kg
    • ΦΘΟΡΕΣ:
      Την τρίτη μέρα, μετά από συνολικά 900 Km ταξιδιού καταστράφηκε, χωρίς προειδοποίηση (διαρροή ή ήχο),το ρουλεμάν και η τσιμούχα του πίσω δεξιού τροχού. Τη βλάβη την αντιλήφθηκα από έντονους μεταλικούς ήχους, τη διαρροή βαλβολίνης και τον καπνό. Η πόλη-στόχος (Sibiu) μετά την παρουσίαση του προβλήματος ήταν 100 Km. Ενώ υπολείπονταν 50 Km υπήρξε απώλεια φρένων και μικρή διαρροή υγρών που αντιμετωπίστηκε με απενεργοποίηση των φρένων του πίσω άξονα. Ρουλεμάν και τσιμούχα αντικαταστάθηκαν. Την τελευταία μέρα στα τελευταία 170 Km του ταξιδιού εμφανίστηκε θόρυβος από τον πίσω αριστερό τροχό (όχι έντονος). Ο έλεγχος που έγινε μετά την επιστροφή έδειξε ότι κι αυτό το ρουλεμάν είχε καταστραφεί.
    • ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
      Η γενική εικόνα του ταξιδιού με το Jimny ήταν ικανοποιητική χωρίς ιδιαίτερους προβληματισμούς και στα ασφάλτινα κομμάτια (εκτός της έλλειψης ισχύος στις ανηφόρες) και στις εκτός δρόμου διαδρομές. Ειδικά στις εκτός δρόμου διαδρομές η οδήγηση ήταν αρκετά συντηρητική (επιλογή κατά το δυνατόν του πιο εύκολου περάσματος) εξαιτίας και της ζημιάς που είχε παρατηρηθεί.
  • Jeep Cherokee XJ 4.0 – Ντίνος Πολίτης
    • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: 22lt/100km
    • ΦΟΡΤΙΟ: 700kgr minimum – 780kgr maximum
    • ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
      Το γεγονός ότι το φορτίο ξεπερνούσε κατα πολύ το μέγιστο ωφέλιμο ήταν και η αιτία της εμφάνισης του μοναδικού προβλήματος σε όλο το ταξίδι. Οι σούστες της πίσω ανάρτησης (Full Traction 3,5 inch) δεν άντεξαν, έχασαν την καμπύλη τους και το Cherokee επέστρεψε Αθήνα με το πίσω μέρος καθισμένο. Οι σούστες αντικαταστάθηκαν άμμεσα με heavy duty της OME, μέχρι την ολική αντικατάσταση της ανάρτησης. Εκτός από αυτό δεν παρουσιάστηκε κάποιο άλλο πρόβλημα, παρά την πίεση στις offroad διαδρομές. Το αυτοκίνητο ήταν πραγματική απόλαυση στις εκτός δρόμου διαδρομές.Τα Mud Terrain της BFG απέδωσαν ικανοποιητικά, αλλά όχι τέλεια, ενώ το σχετικά μικρό τους μέγεθος (31 ίντσες) μας δημιούργησε κάποιες φορές προβλήματα στις βαθιές ροδιές.
  • Mitsubishi Pajero V6 GDI – Βλάσσης Κωσταντάκης
    • ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: Ότι και οι υπόλοιποι (νομίζω 3200)
    • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: 18.8lt/100km, ελάχιστη 14,7lt/100km (διάσχιση Βουλγαρίας + Sibiu)
    • ΦΟΡΤΙΟ:
      • ΑΤΟΜΑ: 220kg
      • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: 90-95kg
      • ΡΟΥΧΙΣΜΟΣ: 100kg
      • ΒΕΝΖΙΝΗ 90λιτρα + λάδι: 90kg
      • ΣΥΝΟΛΟ: 500kg
    • ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ:
      • ΕΝΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ:
        Το αυτοκίνητο είχε άριστη και ξεκούραστη οδική συμπεριφορά στη διαδρομή με την ανάρτηση της ToughDog να καταπίνει τις ανωμαλίες του δρόμου(Βουλγαρία) αφ΄ενός και αφ΄ετέρου να εξαλείφει το πρόσθετο φορτίο το οποίο σε καμμιά περίπτωση δεν έγινε αντιληπτό. Τα λάστιχα (Βridgestone M/T D673 265/75-16) δεν ενόχλησαν απο πλευράς θορύβου καθόλου και γενικά η συμπεριφορά τους ήταν απροβλημάτιστη σε όλες τις συνθήκες χωρίς να παρουσιάζουν ασάφειες, γλυστρίματα κλπ πράγματα που αρχικά φοβόμουνα λόγω του χαρακτήρα τους.
      • ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ:
        Με 400+ κιλά πρόσθετο φορτίο η ανάρτηση δούλεψε περίφημα βοηθώντας τα λάστιχα να εκμεταλεύονται το παραμικρό ίχνος πρόσφυσης. Η απόσταση απο το έδαφος που έχει αποκτήσει το αυτοκίνητο ήταν ικανοποιητική στην πλειοψηφία των περιστάσεων. Τα λάστιχα με ευχαρίστησαν πλήρως προσφέροντας πρόσφυση διαχειριζόμενα πολύ καλά το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου και του φορτίου. Ευτυχώς μεγάλες πλευρικές δεν υπήρχαν αλλά και στις λίγες φορες που υπήρχε μικρή πλευρική δεν δημιουργήθηκε καμμιά ανησυχία. Οι ποδιές αποδείχτηκαν πολύ χρήσιμες όταν σε ένα περίεργο σημείο στο δάσος την 2η μερα είχα μια στενή επαφή με ένα κομμένο κορμό που είχε κρυφτεί στη λάσπη. Ο πίσω προφυλακτήρας έχει αποδείξει την χρησιμότητά του στις επί ελληνικού εδάφους δραστηριότητες και δεν περίμενα εκπλήξεις ενώ τα μέχρι τότε αχρείαστα πλαϊνά sliders με τις υποδοχές για HiLift αποδείχτηκαν χρησιμότατα κράτησαν επιτυχώς το βάρος του αυτοκινήτου επί 14 ώρες όταν το δεξί ημίμπαρο αποδήμησε εις Κύριον. “Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω δημοσίως τον Πέτρο Νίνο για τη δουλειά που Έχει κάνει με τα sliders και τον προφυλακτήρα”.
      • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ:
        Το αυτοκίνητο ξεκίνησε απο Αθήνα με 98.500χλμ έχοντας κάνει Service ,γενικό έλεγχο και φρέσκα υγρά. Το μοναδικό που παρουσιάστηκε ήταν το σπάσιμο του δεξιού ημίμπαρου κατά πάσα πιθανότητα από κάποιο χοντρό κλαδί που μπλέχτηκε στο δεξί ψαλίδι. Μέχρι την επιστροφή δεν παρουσιάστηκε κάτι άλλο παρά μόνο πλησιάζοντας στην Αθήνα στα τελευταία 50-60 χλμ άρχισαν κάποιοι θόρυβοι που κατέληξαν να είναι τα δυο πίσω ρουλεμάν και ο πίσω δεξιά μπιλιοφόρος. Θεωρώ μεν ότι το ταξίδι επιτάχυνε την φθορά τους αλλά μετά από 100.000χλμ είναι μάλλον φυσιολογική φθορά. Σε γενικές γραμμές είμαι πολύ ευχαριστημένος από το αυτοκίνητο και τις μετατροπές που έχουν γίνει και έπιασαν τόπο.
  • Toyota Land Cruiser KZJ95 D4D – Μιχάλης Μισκής
    • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΑΞΙΔΙΟΥ: 10,80lt/100km
    • ΦΟΡΤΙΟ: minimum 800kg, maximum 950kg
      Μεταφέροντας το “κινητό συνεργείο” της ομάδας, τον εξοπλισμό μας, τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους, το όχημα ήταν αρκετά φορτωμένο, ενώ σε μία περίπτωση που χρειάστηκε να μεταφέρουμε και πέμπτο άτομο, μαζί με κάποια επιπλέον πράγματα, το φορτίο ξεπέρασε τα 900 κιλά.
    • ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ:
      Δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα ή ζημιά, και δεν έχει κανένα σημάδι φθοράς μετά το ταξίδι (ελέγχθηκε ολοκληρωτικά). Σε αυτό συντελεί φαντάζομαι η μικρή του ηλικία και χιλιόμετρα, αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα συνεχίσει να έχει την ίδια συμπεριφορά για πολλά χρόνια, γι’ αυτό εξάλλου επιλέχθηκε. Στο ταξίδι μας κράτησε εντελώς ξεκούραστους, ενώ εκτός δρόμου το ύψος και η ροπή του το έσωσαν από πολλά-πολλά προβλήματα. Δεν άλλαξα τα All Terrain με λάστιχα λάσπης πριν το ταξίδι, ενώ παρότρυνα τα άλλα μέλη της ομάδας να το κάνουν, με αποτέλεσμα το Cruiser να είναι το μόνο αυτοκίνητο χωρίς λάστιχα λάσπης, σε έδαφος που αυτά είναι απολύτως απαραίτητα για την ασφάλεια πληρώματος και οχήματος. Αποτέλεσμα αυτής της επιπολαιότητας ήταν να χρειαστεί ανορθόδοξος τρόπος οδήγησης σε πολλές περιπτώσεις και να ασκηθεί υπερβολική πίεση στο όχημα για να ανταποκριθεί στις διαδρομές. Σε κάποιες περιπτώσεις το όχημα βρέθηκε πάνω από τα όρια του. Ευτυχώς δεν είχαμε δυσάρεστες συνέπειες. Ομολογώ ότι το απόλαυσα απίστευτα. Ανυπομονώ για το επόμενο ταξίδι…